Skip to Menu Skip to Search Contact Netherlands Websites & talen Skip to Content

De ISO 20000-norm concentreert zich op de integratie en implementatie van gecoördineerde service wat betreft managementprocessen. Het doel is te voorzien in voortdurende controle, grotere efficiency en kansen op voortdurende verbetering. Dat betekent werkzaam te zijn binnen uw organisatie om medewerkers en procedures van uw service desk, service support, servicediensten en operationele team op één lijn te brengen.

De norm die zich ten doel stelt kwaliteitswaarborgen wat betreft de IT-servicekwaliteit te leveren, bestaat uit twee grote delen.

  • ISO 20000-1 – een formele specificatie die de eisen aan een organisatie vastlegt om gecontroleerde service van aanvaardbare kwaliteit aan klanten te leveren, waarbij de naleving ervan door u kan worden beoordeeld.
  • ISO 20000-2 – een gedragscode die de beste handelwijzes voor servicemanagementprocessen beschrijft binnen het toepassingsgebied van ISO 20000-1. De gedragscode is met name nuttig voor organisaties die een audit voorbereiden conform ISO 20000-1 of van plan zijn verbeteringen op servicegebied uit te voeren.

ISO 20000-certificering toont de betrouwbaarheid en kwaliteit van uw IT-services aan medewerkers, belanghebbenden en klanten.

Wij bieden een breed scala aan trainingscursussen voor alle verschillende kennisniveaus, inclusief trainingsprogramma's voor basis- en leidinggevende auditors.

Een ISO 20000-certificeringsaudit door SGS helpt uw organisatie prestaties te ontwikkelen en verbeteren.