Skip to Menu Skip to Search Contact Netherlands Websites & talen Skip to Content

De sensorische beoordelingen en analyses van voedingsproducten en -verpakkingen door SGS geven inzicht in de manier waarop mensen producten visueel en auditief ervaren, evenals qua smaak, geur en tast.

Sensorische beoordelingen van voedingsproducten garanderen een goed beeld van consumentengedrag en kwaliteitsborging, en spelen zo een steeds grotere rol in de ontwikkeling en marketing van nieuwe producten.

Onze sensorische voedingsmiddelenanalyses omvatten testen met het oog op productontwikkeling, maar ook beoordelingen met betrekking tot de kwaliteit en smaak van voedsel. Hierbij toetsen we op onderstaande manieren hoe consumenten producten ervaren qua kleur, smaak, geur en textuur:

  • Beschrijvende sensorische analyses
  • Duo-triotesten
  • Evaluatietesten met referentieschaal
  • Beoordelingen door panels
  • Rangschikkingstesten
  • Driehoekstesten

Met deze resultaten kunt u:

  • op andere grondstoffen, ingrediënten en additieven overgaan
  • uw producten vergelijken met die van uw concurrenten
  • houdbaarheidsdatums definiëren en testen
  • nieuwe producten ontwikkelen
  • smaakprofielen bestuderen op lange termijn
  • uw producten een cijfer of score geven
  • de stabiliteit bij opslag observeren
  • uw producten optimaliseren
  • productstandaarden opstellen

Onze tientallen faciliteiten voor het uitvoeren van sensorische voedingsmiddelenanalyses over de hele wereld bieden de benodigde ervaring, deskundigheid en het geografische bereik om uw doelstellingen te bereiken. Waar uw bedrijf zich ook bevindt en op welke markt u uw producten ook afzet, SGS kan u helpen eventuele risico's qua productkwaliteit te verminderen, uw klanten tevreden te stellen en uw concurrentiepositie te verbeteren.

Neem nu contact met ons op en ontdek hoe onze sensorische voedingsmiddelenanalyses u kunnen helpen uw klanten tevreden te stellen en uw concurrentiepositie te verbeteren.