Skip to Menu Skip to Search Contact Netherlands Websites & talen Skip to Content

Vergroot uw zakelijke kansen, beheer en beperk risico's en bewijs de klasse van uw hotel aan tour operators en reizigers met het Hospitality Excellence Programma van SGS.

Internationale beoordelingssystemen variëren enorm in omvang, key performance indicators (KPI's) en transparantie. Ons Hospitality Excellence programma helpt om u te onderscheiden van de grijze massa, door aan gasten, tour operators en verzekeraars onafhankelijke, gecontroleerde informatie te verstrekken over de voedselveiligheid en het milieubeheer van uw organisatie.

Anders dan bij bestaande certificeringsprogramma's is deelname aan dit programma vrijwillig en gebaseerd op regelmatige, onaangekondigde beoordelingen van uw bedrijf door een externe partij. Het helpt ervoor te zorgen dat het management op de hoogte is van potentiële risico's en passende maatregelen kan treffen om ze te beperken.

Modules

Als een afspiegeling van marktbehoeften bevat dit programma een verplichte module, voedselveiligheid en een aantal vrijwillige modules. De vrijwillige modules zijn momenteel in ontwikkeling.

Voedselveiligheid

  • Alle aspecten van voedselinkoop, management en toebereiding
  • Hygiëne en reinheid van opslag-, toebereidings- en serveerruimten

Alle vrijwillige modules voldoen aan specifieke behoeften van bedrijven en klanten en beschikken over standaard procedures (SOP) en een checklist.

Resultaten van audits zijn te gebruiken als benchmark en om verschillende bedrijven op nationaal en internationaal niveau te vergelijken. Onze auditors leveren consistente resultaten, waar ze ook zijn en stellen zo zeker dat resultaten van audits over de hele wereld vergeleken kunnen worden. Bovendien kunnen klanten met behulp van het Steton tool trends identificeren en analyseren.

Het proces

Bedrijven die deelnemen aan dit programma stemmen in met de op te nemen modules, een minimum aantal bezoeken en regelmatige, onaangekondigde beoordelingen. Het aantal beoordelingen op de locatie kan variëren aan de hand van de prestaties van het bedrijf en de geïdentificeerde risico's. Alle monsters worden geanalyseerd in ISO 17025 geaccrediteerde laboratoria.

SGS-keurmerk bedrijfsprestaties

Bedrijven die voldoen aan de criteria van het Hospitality Excellence Programma ontvangen een conformiteitscertificaat en kunnen het SGS Approval Performance Mark (keurmerk bedrijfsprestaties) op hun faciliteiten en marketingmiddelen gebruiken om hun succes te onderstrepen.

Combinatie van verplichte en vrijwillige programma's

In ons Hospitality Excellence Programma worden wettelijke conformiteitseisen gecombineerd met de sterke punten van de vrijwillige programma's:

  • SGS Hygiene Monitored Program voor hygiënecontrole
  • Codex Alimentarius CAC/RCP 1 – 1969 Rev. 4 (2003)
  • HACCP-vereisten
  • Federation of Tour Operators – Food Hygiene, Preferred Code of Practice (juni 2007)
  • Beoordeelde testlimieten en eisen voor schoonvegen: DIN 10516:2009-05, voedselhygiëne – Schoonmaken en desinfectie
  • Van toepassing zijnde lokale regelingen

Waarom kiezen voor het Hospitality Excellence Programma van SGS?

Dankzij onze aanwezigheid in vrijwel elke regio ter wereld spreken onze experts de taal, begrijpen de cultuur van uw plaatselijke markt en handelen consistent en betrouwbaar. Onze klantenbenadering is geharmoniseerd, wat het grootste onafhankelijke netwerk van deskundigen op het vlak van horeca en voedselveiligheid ter wereld nog beter maakt.

Neem nu contact met ons op voor meer informatie.