Skip to Menu Skip to Search Contact Netherlands Websites & talen Skip to Content

Na uw eerste audit komen we na een half jaar of een jaar terug voor het eerste opvolgingsbezoek. Een belangrijk doel van dit opvolgingsbezoek is het krijgen van inzicht in de FSC of PEFC stromen in uw bedrijf. Daartoe dient u een registratie te hebben die inkoop, opslag en verkoop vastlegt. Tijdens de audit dient u per productgroep (dus per houtsoort/papiersoort) de hoeveelheid ingekocht product, de hoeveelheid op voorraad en de hoeveelheid verkocht product. Tevens moet duidelijk zijn bij wie u hebt ingekocht (naam leverancier) en aan wie u hebt verkocht (naam klant). In uw registratiesysteem moet te zien zijn dat de totale som aan inkopen in die periode terug te vinden is aan de hand van facturen en afleverbonnen. U mag deze facturen en afleverbonnen apart opslaan, maar u mag ze ook in uw reguliere administratie beschikbaar houden.

In het geval u voorraad heeft dient uw voorraadsysteem te laten zien welke inkoop wanneer is bijgeboekt op uw voorraad, op welke locatie een product staat en uiteraard hoeveel er nog aanwezig is.