Skip to Menu Skip to Search Contact Netherlands Websites & talen Skip to Content

Wij controleren de staat van auto’s voor de verkoop na het aflopen van de leasetermijn. Sinds kort kunnen wij dit proces ook ondersteunen met andere op maat gemaakte services. Meer weten? Lees dan verder.

Auto’s worden vaak aangeboden op de tweedehandsmarkt zodra de leasetermijn van een auto is verlopen. Wij als SGS inspecteren deze auto’s en geeft een rapport af met de huidige status zodat de verkoper een goede impressie krijgt van de waarde van de auto. Dit noemen wij remarketinginspecties voor gebruikte auto’s.

 

 

CarNext gebruikt de rapporten van deze remarketinginspecties om de voertuigen in optimale staat te brengen en als tweedehands auto’s te verkopen. Het herstellen van gebruikte auto’s zodat ze klaar zijn om op de markt te brengen heet reconditionering.

Bedrijven als CarNext hebben partners die de auto’s reconditioneren. CarNext schakelt deze partners in om voertuigen zoveel mogelijk terug in zijn oorspronkelijke staat te herstellen. De partners verwijderen oppervlakkige krassen, reinigen het interieur grondig, wassen en polijsten het voertuig en zetten het in de was. 

Ondersteunende services
Voertuigen die na het aflopen van de leasetermijn worden ingenomen, moeten zo snel mogelijk het reconditioneringsproces doorlopen om verkocht te kunnen worden. Efficiënt beheer van dit proces is essentieel, want de verkoop levert pas geld op. CarNext wilde het proces in hun bestaande reconditioneringsnetwerk in Frankrijk graag optimaliseren en schakelde ons in om te zoeken naar een op maat gemaakte oplossing. De afgelopen twee maanden hebben wij CarNext ondersteund in het optimalisatieproces.

Hieronder een opsomming van onze activiteiten:

  • Evaluatie van de partners:  Een uitgebreide check per partner waar er wordt gekeken naar de kwaliteit van de services die de partners leveren.
  • Evaluatie van de workflow:  Het gehele reconditioneringsproces wordt nagelopen door na te kijken of elke schakel in het proces de juiste bijdrage levert op het juiste moment.
  • Advies geven over het proces: Aandachtspunten aangeven waar verbetering mogelijk is in het proces om de doorlooptijd zo kort mogelijk te maken zonder kwaliteit van de service te verliezen.
  • Trainen van (nieuwe) leveranciers op locatie: De huidige partners worden getraind om optimaal te presteren in het proces en indien er meer partners nodig zijn, worden die ook getraind. 

Meer weten over deze dienst? Neem dan contact op met Rob Nuyts via mail of telefonisch via +32 (0)470 53 65 47.