Contact

Waar bent u naar op zoek?

ISO 10002 – kwaliteitsmanagement – certificering klanttevredenheid

Een ontevreden klant vertelt kennissen en collega's over zijn ervaringen, beschadigt uw reputatie en meestal weet u er helemaal niets van. Als u een afhandelingsproces van klachten invoert door gebruik te maken van ISO 10002, kunt u ontevreden klanten veranderen in tevreden klanten en hun input benutten om de ervaringen van toekomstige klanten te verbeteren.

Via uw klantenserviceprocessen moeten klanten eenvoudiger een klacht kunnen indienen en moeten eventueel ontstane problemen snel opgelost worden. Klachtenmanagement draait niet om een afname van het aantal klachten maar om het profiteren van de informatie die het oplevert en die om te toveren tot een kans op verbetering.

Met intelligent klachtenmanagement kunt u de normen voor klantenservice verbeteren en een effectief systeem voor de klachtenbehandeling installeren waarmee u zich onderscheidt van uw concurrenten. Audits door SGS conform ISO 10002-kwaliteitsmanagement: Klanttevredenheid toont aan dat uw organisatie zorgvuldig omgaat met feedback van klanten en klachten van klanten effectief aanneemt, behandelt en oplost.

Certificering conform ISO 10002 voorziet uw organisatie van een kwalitatief hoogwaardig en betrouwbaar systeem voor klachtenmanagement, met inbegrip van de volgende kenmerken:

  • Zichtbaarheid
  • Toegankelijkheid
  • Responsiviteit
  • Objectiviteit
  • Geheimhouding
  • Klantgerichte aanpak
  • Verantwoordelijkheid
  • Continue verbetering

Wij kunnen een gap-assessment van uw managementsysteem volgens de vereisten van ISO 10002 uitvoeren of u begeleiden door het complete certificeringsproces.

Onze fundamentele ISO 10002-training is ontwikkeld om elke organisatie vertrouwd te maken met de grondbeginselen van de ISO 10002-vereisten. Neem voor meer informatie contact op met een plaatselijk kantoor van SGS.

Ga een partnerschap aan met SGS om klantenservicenormen en klachtenmanagement te verbeteren met de implementatie van ISO 10002.

U kunt ontevreden klanten veranderen in positieve zakelijke kansen dankzij effectief klachtenmanagement. Tevreden klanten zijn uw beste ambassadeurs.

Verwante diensten

  • SGS Nederland B.V.

Malledijk 18,

, 3208 LA,

Spijkenisse, Nederland